Astăzi, 31 ianuarie 2024, a avut loc prezentarea bilanțului activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Avram Iancu” al Județului Cluj aferent anului 2023 de către colonel Gabriel Drînda, împuternicit inspector șef. La activitate au luat parte colonel Constantin Florea, împuternicit prim adjunct al inspectorului general, precum și general de brigadă (r) Ion Moldovan, inspector șef al ISU Cluj în perioada 2014 – 2024. Cu această ocazie au fost prezentate aspecte care țin de misiunile pompierilor, a echipajelor SMURD și a structurilor unității.

Astfel, personalul unității noastre s-a lovit, în anul ce a trecut, de provocări diverse, dificile, pe care colectivul a reușit să le depășească prin muncă asiduă, profesionalism și spirit de echipă.

Din punct de vedere statistic, subunitățile inspectoratului au desfășurat în 2023 nu mai puțin de 23.591 de misiuni, dintre care peste 17.000 au fost pentru acordarea prim ajutorului medical. În plus, s-au înregistrat 790 de solicitări pentru stingerea incendiilor și 71 de misiuni în care a fost necesară descarcerarea.

În ceea ce privește numărul intervențiilor lunare, se constată un vârf în luna august, cu o medie de 63.5 intervenții pe zi. Totodată, salvatorii clujeni au înregistrat o medie a timpilor de deplasare în jurul valorii de 8 minute pentru intervenții în situații de urgență în mediul urban și 10 minute pentru echipajele medicale.

În 2023, echipajele noastre au asistat un număr de 18.673 de persoane, cărora li s-a acordat ajutor medical, iar în cadrul dispeceratului integrat I.S.U. – S.A.J. s-au primit 163.729 solicitări, dintre care 26.708 au fost preluate de dispecerii ISU Cluj.

O altă componentă importantă a activității unității este prevenirea situațiilor de urgență. Aceasta s-a desfășurat prin activități multiple, din care amintim 1.025 controale de prevenire, în urma cărora au fost aplicate 4.852 de sancțiuni, constând în  avertismente și  amenzi contravenționale în valoare 4.696.600 de lei.

Pe partea de avizare-autorizare au fost prelucrate un număr de 816 dosare și cereri, fiind eliberate 277 avize de securitate la incendiu, 74 de avize de protecție civilă, 179 de autorizații de securitate la incendiu și 33 de acorduri pentru jocuri de artificii.

Din punct de vedere al pregătirii pentru intervenție și reziliența comunităților, în anul precedent s-au desfășurat 272 acțiuni de pregătire a populației, precum și 37 activități de informare preventivă, la care au luat parte peste 20.000 de persoane, respectiv școlari, preșcolari și adulți. În 151 de cazuri s-a acordat asistență tehnică de specialitate și s-au executat 15 exerciții cu SVSU și SPSU.

Un alt aspect care aduce mândrie inspectoratului nostru este reprezentat de munca voluntarilor. Peste 500 de tineri se formează în programele special gândite și sunt capabili să ofere o mână de ajutor în situații limită.

Nu trebuie omis nici faptul că am beneficiat de modernizarea parcului auto, prin proiectele naționale de înzestrare desfășurate la nivel central. Drept dovadă, ISU Cluj a primit în anul precedent 12 autospeciale de stingere moderne, o autospecială de asigurare suport radio, precum și un Post Medical Avansat Categoria I.

În încheiere, vă asigurăm că pompierii clujeni rămân alături de comunitate și sunt pregătiți să intervină ori de câte ori este necesar.

Compartimentul Informare și Relații Publice

Call Now Button