Astăzi, 31 ianuarie 2023, a avut loc prezentarea bilanțului activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Avram Iancu” al Județului Cluj aferent anului 2022 de către inspectorul șef al ISU Cluj, general de brigadă Ion Moldovan. În cadrul activității au fost prezentate aspecte care țin de misiunile pompierilor, a echipajelor SMURD și a structurilor unității.

Astfel, personalul unității noastre s-a lovit, în anul ce a trecut, de provocări diverse, dificile, pe care colectivul a reușit să le depășească prin muncă asiduă, profesionalism și spirit de echipă.

Din punct de vedere statistic, subunitățile inspectoratului au desfășurat în 2022 nu mai puțin de 25 614 de misiuni, dintre care 18 761 au fost pentru acordarea prim ajutorului medical și 6 853 pentru alte situații de urgență. Mai mult, s-a înregistrat o creștere a numărului de intervenții față de anii precedenți. Drept dovadă, salvatorii clujeni au desfășurat cu 2 297 de misiuni în plus față de 2021, acest lucru datorându-se, în principal, misiunilor SMURD și deschiderea Punctului de Lucru la Gherla.

În ceea ce privește numărul intervențiilor lunare, se constată un vârf în luna martie, cu 2.372  solicitări. Totodată, salvatorii clujeni au înregistrat o medie a timpilor de deplasare în jurul valorii de 15 minute pentru intervenții în situații de urgență și 16 minute pentru echipajele medicale.

În 2022, echipajele noastre au asistat un număr de 22 133 de persoane, cărora li s-a acordat ajutor medical, iar în cadrul dispeceratului integrat I.S.U. – S.A.J. s-au primit 184 643 solicitări, dintre care 24 854 au fost preluate de dispecerii ISU Cluj.

O altă componentă importantă a activității unității este prevenirea situațiilor de urgență. Aceasta s-a desfășurat prin desfășurarea de activități multiple, din care amintim executarea a 1 271 de controale de prevenire, în urma cărora au fost aplicate 2 397 de sancțiuni, constând în 2 156 avertismente și 241 amenzi contravenționale în valoare de 2 334 001 lei. Au fost executate și 380 de exerciții de alarmare, evacuare și intervenție la locul de muncă.

Pe partea de avizare-autorizare au fost prelucrate un număr de 2 063 de dosare și cereri, fiind eliberate 294 avize de securitate la incendiu, 67 de avize de protecție civilă și 126 de autorizații de securitate la incendiu.

Din punct de vedere al pregătirii pentru intervenție și reziliența comunităților, în anul precedent s-au desfășurat acțiuni de pregătire a personalului, precum și activități de informare preventivă. În 936 de cazuri s-a acordat asistență tehnică de specialitate și s-au executat exerciții cu SVSU și SPSU.

Un alt aspect care aduce mândrie inspectoratului nostru este reprezentat de munca voluntarilor. Peste 500 de tineri se formează în programele special gândite și sunt capabili să ofere o mână de ajutor în situații limită.

De menționat faptul că, începând cu anul 2021, avem o nouă categorie de personal și anume soldați și gradați profesioniști. În cursul anul trecut au fost încadrați 45 de soldați profesioniști, care au urmat cursul de pregătire și sunt activi pe autospecialele în subunitățile de intervenție. De asemenea, a fost organizat un nou concurs pentru încadrarea a 47 de posturi de soldați gradați profesioniști, dintre care au fost ocupate 35. Aceștia se vor încadra în perioada 2021-2024, ceea ce ne oferă posibilitatea să ajungem la un stat de organizare alcătuit din peste 900 de posturi.

În încheiere, vă asigurăm că pompierii clujeni rămân alături de comunitate și sunt pregătiți să intervină ori de câte ori este necesar.

Compartimentul Informare și Relații Publice

Call Now Button